Motorcsere

 

Nem minősül átalakításnak a motor azonos típusú motorra történő cseréje.

„Klasszikus” módja a motor teljesítmény növelésének, hogy a motor – forgó, lengő mozgást végző – alkatrészeit „kikönnyítik”, az ezekre az alkatrészekre ható tömegerők csökkentése révén elérhető magasabb motorfordulatszám érdekében. A szelepvezérlés megváltoztatása révén is érhető el teljesítménynövekedés, ezt célozzák a vezérmű tengely cseréjével végrehajtott változtatások. A hengerfej, az égéstér módosítása az ott lezajló égési folyamat hatásfokának javítására szolgál, a különböző be. átömlő keresztmetszetek polírozása a motor belső ellenállásainak a csökkentésére irányul, és így tovább, a teljesítmény növelésének ez a területe (is) nagyon szerteágazó. A végrehajtott átalakítások közvetlenül kihathatnak a jármű környezetvédelmi és/vagy közlekedésbiztonság szempontjából gyárilag kialakított jellemzőire. Ezek a jellemzők az átalakítás eredményeképpen nem romolhatnak! Ez már hatósági engedély köteles.

A közlekedési vagy más hatóság által észlelt, engedély nélkül alkalmazott „chip tuning” esetén a jármű forgalmi engedélyét haladéktalanul érvénytelenítik. A jármű ismételt forgalomba helyezése csak akkor lehetséges, ha egy átalakítási engedélyezési eljárás során a járművet megfelelőnek találták vagy a járművet a gyári állapotnak megfelelően mutatják be az ismételt forgalomba helyezést megelőző időszakos műszaki vizsgálaton.